Mobile Image

The History of hummel

100 LAT W SPORCIE



Historia hummel to historia trzmiela. A jego znamy wszyscy: To trzmiel, który przeciwstawia się grawitacji i lata. Nawet jeśli jest to sprzeczne zarówno z logiką, jak i naturą. Tak. To historia o marzycielach i tych, którzy urzeczywistniają sny i razem sięgają po to, co wydaje się niemożliwe.

Zaczęliśmy nasz lot w 1923 roku i od tego czasu podbiliśmy rynki sportowe oraz staliśmy się międzynarodową marką. Trzmiel może wydawać się mały, ale my zadajemy ciosy znacznie powyżej naszej wagi. 


TEN MAŁY TRZMIEL TO MY. 

I NASZ LOT TRWA NADAL. 

2023

ŚWIĘTUJEMY 100 LAT W SPORCIE


W 2023 r. hummel obchodził stulecie, ale nie chodzi tylko o wiekopomne wydarzenie, ale także o napisanie na nowo przyszłości sportu. Motyw stulecia „Historia jest tym, co robimy teraz” wskrzesza kultowe projekty z legendarną koszulką Pucharu Świata w Danii '86 na czele. W Designmuseum Denmark wystawa „LET’S PLAY” przedstawia ewolucję projektu hummela na przestrzeni ostatnich dziesięcioleci. Ten przełomowy rok oznacza także ożywienie historycznego partnerstwa hummel z Duńskim Związkiem Piłki Nożnej, kontynuując dziedzictwo sięgające 1979 roku.

2022

NA PASIE SZYBKIEGO RUCHU


W rozwój hummel nie ma miejsca na spowolnienie, ponieważ firma realizuje różne inicjatywy. Obejmuje to otwarcie nowego flagowego sklepu w Aarhus, który po raz pierwszy gromadzi wszystkie marki należące do hummel (hummel, HALO, Newline i Sometime Soon) pod jednym dachem.

Dzięki otworzeniu nowego, w pełni zautomatyzowanego magazynu w miejscowości Padborg, hummel również osiąga znaczący kamień milowy, osiągając obrót w wysokości 2 000 000 000 koron duńskich. 

2020

PODEJMOWANIE WYZWANIA


W obliczu świata spustoszonego przez pandemię koronawirusa hummel nadal walczy o to, by wyjść na boisko. hummel zawiera umowy sponsorskie zarówno z Everton FC, Astralis Group, jak i Europejską Federacją Piłki Ręcznej.

W tym samym czasie hummel otwiera swój pierwszy stacjonarny sklep KIDS w sercu miasta Aarhus, zapewniając swoim klientom możliwość dokonywania zakupów na miejscu.

2016

WYSOKA PUNKTACJA

Dzieją się wielkie rzeczy dla marki hummel. Po kilku latach hummel ponownie zostaje sponsorem drużyny niemieckiej Bundesligi, ponieważ SC Freiburg wywalczył sobie drogę powrotną i miał fenomenalny pierwszy sezon. Oprócz tego hummel robi dalsze postępy w Danii i powraca jako sponsor reprezentacji Danii w piłce nożnej. 

2013

ŚWIĘTOWANIE ROCZNICY

hummel świętuje 90-lecie, upamiętniając swoje bogate dziedzictwo w świecie sportu. Aby uczcić ten ważny kamień milowy, marka ponownie wprowadziła kilka klasycznych modeli ze swoich archiwów, oddając hołd swoim korzeniom. Ponowne wprowadzenie na rynek tych modeli jest świadectwem ciągłego znaczenia estetyki inspirowanej sportem we współczesnej modzie. 

2006 

DOSTAJESZ TO, CO DAJESZ


Ruszają pierwsze projekty Company Karma. Zobowiązaniem hummel jest prowadzenia biznesu przy jednoczesnym czynieniu dobra w oparciu o mentalność karmy: „dostajesz to, co dajesz”.

Przychody wciąż rosną, a hummel podbija biznes sportowy, stając się międzynarodową marką znaną z kolorowych i sportowych kolekcji, licznych projektów karma oraz alternatywnego i odważnego podejścia marketingowego. Przełomowe, oparte na opowiadaniu historii podejście, wyłamujące się poza reguły. 

1999

POŁĄCZENIE SPORTU I MODY


W 1999 roku los marki ponownie się zmienia, gdy nasz obecny właściciel, Christian Stadil, pojawia się w hummel.

Zaczyna sprzedawać nowe oraz ponownie wprowadzone do sprzedaży oryginalne, sportowe modele pod nazwą biznesową „Sport Fashion”. Ma to znaczący wpływ na wizerunek marki, a hummel zyskuje ugruntowaną pozycję marki odzieży sportowej, która wyznacza trendy. Ikonom takim jak Jennifer Lopez, Pink, Robbie Williams, Bon Jovi i No doubt towarzyszą charakterystyczne szewrony. 

1992 

WBREW WSZELKIM PRZECIWNOŚCIOM 

Mimo że różne kluby piłkarskie gromadzą się wokół marki, największy wpływ wywiera na nią Duńska drużyna piłkarska. Punktem kulminacyjnym jest rok 1992, kiedy spełnia się marzenie każdego duńskiego kibica: ten mały kraj, wbrew wszelkim przeciwnościom, wygrywa mistrzostwa Europy, co sprawia, że ​​czerwono-biała koszulka piłkarska staje się must-have.

Ale choć hummel świętował Mistrzostwa Europy, firma borykała się z problemami. Rozwinęła się ona zbyt szeroko, zbyt szybko. 

1984

W DUŃSKICH RĘKACH 


Na początku lat 80. marka staje się własnością Duńczyków Jørgena Vodsgaarda i Maxa Nielsena. Współwłaścicielami stają się z piłkarze: Frank Arnesen, Allan Simonsen i Henning Jensen.

Rozwijająca się firma sponsoruje obecnie niektóre z największych klubów na świecie, takie jak Real Madryt, Verona, Werder Brema, Aston Villa i Tottenham Hotspur

1974

PSZCZÓŁKA ROZKŁADA SWOJE SKRZYDŁA

Wkrótce pojawia się kultowy trzmiel, który staje się symbolem ducha hummel. Jeśli potrafisz o czymś marzyć, to potrafisz także tego dokonać. Historia o spotkaniu marzycieli i tych, którzy urzeczywistniają sny i razem sięgają po to, co wydaje się niemożliwe. Tak jak trzmiel przeciwstawia się grawitacji i leci. 

1970

POCZĄTEK ZŁOTEJ ERY

hummel wkracza na rynek Europy Północnej w latach 70. Kilka lat później umowa sponsorska z duńska reprezentacją piłki nożnej oznacza początek złotej ery dla hummel. 

1969

WIĘCEJ NIŻ TYLKO BUTY DO PIŁKI NOŻNEJ


Tożsamość hummel jest już obecna, a młody przedsiębiorca, Bernhard Weckenbrock, przygotowuje się do gry w wysokiej lidze.

Dzięki wytrwałości, pionierskim sponsoringom i kreatywnym wydarzeniom Weckenbrock wychodzi na prowadzenie w bitwie niemieckich marek sportowych i gruntuje pozycję marki hummel w branży sportowej. Teraz również z rozszerzonym asortymentem odzieży. 

1964

SZEWRONY ZOBACZYŁY ŚWIATŁO DZIENNE


Opierając się na nowoczesnej filozofii marki Bernharda Weckenbrocksa, fundament marki hummel tworzy się, gdy pojawiają się charakterystyczne szewrony. Dwie linie w kształcie litery V symbolizujące ducha zespołu, postępy i dążenie do zwycięstwa. 

1961 

PRODUKT STAJE SIĘ MARKĄ 


Pewnego dnia na początku roku 1960 pojawia się młody wizjoner. Bernhard Weckenbrock przejmuje firmę i całkowicie ją modernizuje.

Weckenbrock rozumie, że produkt musi stać się marką, aby być konkurencyjnym. Potrzebuje osobowości, z którą sportowcy mogą się identyfikować, czegoś, co sprawi, że poczują się częścią zespołu i będą dumni z noszenia hummel.

1923

NIEMIECKIE KORZENIE


W 1923 roku młody przedsiębiorca Max Albrecht Ludwig Messmer i jego ojciec Michael Messmer zakładają w Hamburgu firmę „Messmer & Co”. Wprowadzili na rynek buty piłkarskie pod nazwą „HUMMEL” i tak zaczyna się przygoda hummel.

hummel przeżywa trzy burzliwe dekady z nowymi właścicielami i nazwami, chwiejną gospodarką, bombardowaniami podczas II wojny światowej i rosnącą konkurencją na rynku. 

image
image

The story of hummel is a story of the bumblebee. And we all know that one: The bumblebee who defies gravity and flies. Even though this goes against both logic and nature. Yes. It’s the story of dreamers and doers coming together to reach for the impossible - and make it happen.


We started flying back in 1923 and have since conquered the sports markets and become an international brand. The bumblebee may seem small, but we have a mean punch – way above our weight. 


WE ARE THE BUMBLEBEE.

AND WE ARE STILL FLYING. 

The story of hummel is a story of the bumblebee. And we all know that one: The bumblebee who defies gravity and flies. Even though this goes against both logic and nature. Yes. It’s the story of dreamers and doers coming together to reach for the impossible - and make it happen.


We started flying back in 1923 and have since conquered the sports markets and become an international brand. The bumblebee may seem small, but we have a mean punch – way above our weight. 


WE ARE THE BUMBLEBEE.

AND WE ARE STILL FLYING. 

2023: CELEBRATING 100 YEARS IN SPORT

In 2023, hummel hits a century, and makes it not just about history - but about rewriting the future of sports. The centennial theme, 'History is What We Do Now,' resurrects iconic designs with the legendary Denmark '86 World Cup jersey leading the way. At Designmuseum Denmark, the 'LET’S PLAY' exhibition delves into hummel’s design evolution over the last decades. Finally, this milestone year also marks the rekindling of hummels historic partnership with the Danish Football Association, continuing a legacy dating back to 1979.


2023: CELEBRATING 100 YEARS IN SPORT

In 2023, hummel hits a century, and makes it not just about history - but about rewriting the future of sports. The centennial theme, 'History is What We Do Now,' resurrects iconic designs with the legendary Denmark '86 World Cup jersey leading the way. At Designmuseum Denmark, the 'LET’S PLAY' exhibition delves into hummel’s design evolution over the last decades. Finally, this milestone year also marks the rekindling of hummels historic partnership with the Danish Football Association, continuing a legacy dating back to 1979.


2022: IN THE FAST LANE
The growth of hummel shows no signs of slowing down as the company pursue various initiatives. This includes the opening of a new flagship store in Aarhus, bringing together all hummel-owned brands (hummel, HALO, Newline, and Sometime Soon) under one roof for the first time. As the company celebrates the opening of the new fully automated warehouse in Padborg, hummel also achieves a significant mi...
Mobile Image
2022: IN THE FAST LANE
The growth of hummel shows no signs of slowing down as the company pursue various initiatives. This includes the opening of a new flagship store in Aarhus, bringing together all hummel-owned brands (hummel, HALO, Newline, and Sometime Soon) under one roof for the first time. As the company celebrates the opening of the new fully automated warehouse in Padborg, hummel also achieves a significant mi...
Desktop Image
2020: RISING TO THE CHALLENGE
In the face of a world ravaged by the coronavirus pandemic, hummel continues to fight its way onto the field of play. Hummel enters sponsorship agreements with both Everton F.C, Astralis Group, and the European Handball Federation. At the same time, hummel opens its very first physical KIDS store in the heart of Aarhus providing their customers with the opportunity of experiencing their designs fi...
Mobile Image
2020: RISING TO THE CHALLENGE
In the face of a world ravaged by the coronavirus pandemic, hummel continues to fight its way onto the field of play. Hummel enters sponsorship agreements with both Everton F.C, Astralis Group, and the European Handball Federation. At the same time, hummel opens its very first physical KIDS store in the heart of Aarhus providing their customers with the opportunity of experiencing their designs fi...
Desktop Image
2016: SCORING BIG
Big things are happening for hummel. After several years, hummel once again becomes sponsor for a team in the German Bundesliga, as SC Freiburg fought their way back and had a phenomenal first season. Besides this, hummel is also making further progress in Denmark and returns as sponsors for the Danish national football team.
Mobile Image
2016: SCORING BIG
Big things are happening for hummel. After several years, hummel once again becomes sponsor for a team in the German Bundesliga, as SC Freiburg fought their way back and had a phenomenal first season. Besides this, hummel is also making further progress in Denmark and returns as sponsors for the Danish national football team.
Desktop Image
2013: CALLS FOR A CELEBRATION
hummel celebrates its 90th anniversary by commemorating its rich heritage in the world of sport. To celebrate this significant milestone, the brand has reintroduced several classic styles from its archives, playing homage to its roots. The relaunch of these styles is a testament to the brand’s continued relevance of its sports-inspired aesthetics in contemporary fashion.
Mobile Image
2013: CALLS FOR A CELEBRATION
hummel celebrates its 90th anniversary by commemorating its rich heritage in the world of sport. To celebrate this significant milestone, the brand has reintroduced several classic styles from its archives, playing homage to its roots. The relaunch of these styles is a testament to the brand’s continued relevance of its sports-inspired aesthetics in contemporary fashion.
Desktop Image
2006: YOU GET, WHAT YOU GIVE
The first Company Karma projects are initiated. A commitment for hummel to doing business while doing good based on the karma mentality: “you get, what you give”. Revenue continues to grow and hummel conquers the sports business to become an international brand known for its colourful and sporty collections, numerous karma projects and alternative and bold marketing approach. A disruptive, storyte...
Mobile Image
2006: YOU GET, WHAT YOU GIVE
The first Company Karma projects are initiated. A commitment for hummel to doing business while doing good based on the karma mentality: “you get, what you give”. Revenue continues to grow and hummel conquers the sports business to become an international brand known for its colourful and sporty collections, numerous karma projects and alternative and bold marketing approach. A disruptive, storyte...
Desktop Image
1999: THE MERGE OF SPORT AND FASHIO...
In 1999, the destiny of the brand changes yet again, as our current owner, Christian Stadil, makes his entrance at hummel. He launches and reintroduces original sport styles and names the business area “Sport Fashion.” It has a striking effect on the brand’s image, and hummel is established as a trendsetting sports apparel brand. Icons like Jennifer Lopez, Pink, Robbie Williams, Bon Jovi, and No d...
Mobile Image
1999: THE MERGE OF SPORT AND FASHIO...
In 1999, the destiny of the brand changes yet again, as our current owner, Christian Stadil, makes his entrance at hummel. He launches and reintroduces original sport styles and names the business area “Sport Fashion.” It has a striking effect on the brand’s image, and hummel is established as a trendsetting sports apparel brand. Icons like Jennifer Lopez, Pink, Robbie Williams, Bon Jovi, and No d...
Desktop Image

1992: AGAINST ALL ODDS

Even though football clubs are flocking around the brand, the most successful impact comes from The Danish Football team. It culminates in 1992 when the dream of every Danish football fan comes alive as the small country – against all odds - wins the European Championship, making the red and white football jersey a must-have. 


But even though hummel could celebrate the European Championship, the company was struggling. They had expanded too wide too fast. 

1992: AGAINST ALL ODDS

Even though football clubs are flocking around the brand, the most successful impact comes from The Danish Football team. It culminates in 1992 when the dream of every Danish football fan comes alive as the small country – against all odds - wins the European Championship, making the red and white football jersey a must-have. 


But even though hummel could celebrate the European Championship, the company was struggling. They had expanded too wide too fast. 

1984: IN DANISH HANDS
In the early 80s, the brand becomes Danish-owned by Jørgen Vodsgaard and Max Nielsen - with the football players Frank Arnesen, Allan Simonsen and Henning Jensen as part owners. The flourishing company is now sponsoring some of the biggest clubs in the world such as Real Madrid, Verona, Werder Bremen, Aston Villa, and Tottenham Hotspur.
Mobile Image
1984: IN DANISH HANDS
In the early 80s, the brand becomes Danish-owned by Jørgen Vodsgaard and Max Nielsen - with the football players Frank Arnesen, Allan Simonsen and Henning Jensen as part owners. The flourishing company is now sponsoring some of the biggest clubs in the world such as Real Madrid, Verona, Werder Bremen, Aston Villa, and Tottenham Hotspur.
Desktop Image
1974: THE BEE SPREAD ITS WINGS
The iconic bumblebee shortly follows and becomes a symbol of the hummel spirit. If you can dream it, you can do it. The story of dreamers and doers coming together to reach for the impossible, like the bumblebee defies gravity and flies.
Mobile Image
1974: THE BEE SPREAD ITS WINGS
The iconic bumblebee shortly follows and becomes a symbol of the hummel spirit. If you can dream it, you can do it. The story of dreamers and doers coming together to reach for the impossible, like the bumblebee defies gravity and flies.
Desktop Image
1970: ENTERING A GOLDEN AGE
hummel makes its way into the Northern European market in the 1970s. A couple of years later, a sponsorship deal with the Danish national football team marks the beginning of a golden age for hummel.
Mobile Image
1970: ENTERING A GOLDEN AGE
hummel makes its way into the Northern European market in the 1970s. A couple of years later, a sponsorship deal with the Danish national football team marks the beginning of a golden age for hummel.
Desktop Image
1969: MORE THAN JUST A FOOTBALL SHO...
The identity of hummel is in place and the young entrepreneur, Bernhard Weckenbrock, gets ready to play in the big leagues. Through tenacity, pioneering sponsorships and creative happenings, Weckenbrock manage to come out on top of the battle of the German sports brands and establishes hummel in the sports industry. Now, with an extended assortment of clothing as well.
Mobile Image
1969: MORE THAN JUST A FOOTBALL SHO...
The identity of hummel is in place and the young entrepreneur, Bernhard Weckenbrock, gets ready to play in the big leagues. Through tenacity, pioneering sponsorships and creative happenings, Weckenbrock manage to come out on top of the battle of the German sports brands and establishes hummel in the sports industry. Now, with an extended assortment of clothing as well.
Desktop Image
1964: THE CHEVRONS SEE THE LIGHT OF...
Based on Weckenbrocks modern brand philosophy, the foundation of the hummel brand is formed as the characteristic chevrons emerge. Two V-shaped lines symbolizing team spirit, progression, and the drive to win.
Mobile Image
1964: THE CHEVRONS SEE THE LIGHT OF...
Based on Weckenbrocks modern brand philosophy, the foundation of the hummel brand is formed as the characteristic chevrons emerge. Two V-shaped lines symbolizing team spirit, progression, and the drive to win.
Desktop Image
1961: THE PRODUCT BECOMES A BRAND
One day in the early 1960s, a young visionary man comes along. Bernhard Weckenbrock acquires the company and modernizes it completely. To be competitive, Weckenbrock understands the product needs to become a brand. It needs a personality that athletes can identify with: something that will make them feel part of the team and proud to wear hummel.
Mobile Image
1961: THE PRODUCT BECOMES A BRAND
One day in the early 1960s, a young visionary man comes along. Bernhard Weckenbrock acquires the company and modernizes it completely. To be competitive, Weckenbrock understands the product needs to become a brand. It needs a personality that athletes can identify with: something that will make them feel part of the team and proud to wear hummel.
Desktop Image
1923: GERMAN ROOTS
In 1923, a young entrepreneur by the name of Max Albrecht Ludwig Messmer and his father, Michael Messmer, establish the company “Messmer & Co” in Hamburg. They brought a football shoe on the market under the “HUMMEL” name, and so the journey of hummel begins. hummel survives three turbulent decades with new owners and names, futtering economy, the bombing during WW2, and growing competition in the...
Mobile Image
1923: GERMAN ROOTS
In 1923, a young entrepreneur by the name of Max Albrecht Ludwig Messmer and his father, Michael Messmer, establish the company “Messmer & Co” in Hamburg. They brought a football shoe on the market under the “HUMMEL” name, and so the journey of hummel begins. hummel survives three turbulent decades with new owners and names, futtering economy, the bombing during WW2, and growing competition in the...
Desktop Image