The History of hummel

100 LAT W SPORCIE



Historia hummel to historia trzmiela. A jego znamy wszyscy: To trzmiel, który przeciwstawia się grawitacji i lata. Nawet jeśli jest to sprzeczne zarówno z logiką, jak i naturą. Tak. To historia o marzycielach i tych, którzy urzeczywistniają sny i razem sięgają po to, co wydaje się niemożliwe.

Zaczęliśmy nasz lot w 1923 roku i od tego czasu podbiliśmy rynki sportowe oraz staliśmy się międzynarodową marką. Trzmiel może wydawać się mały, ale my zadajemy ciosy znacznie powyżej naszej wagi. 


TEN MAŁY TRZMIEL TO MY. 

I NASZ LOT TRWA NADAL. 

2023

ŚWIĘTUJEMY 100 LAT W SPORCIE


W 2023 r. hummel obchodził stulecie, ale nie chodzi tylko o wiekopomne wydarzenie, ale także o napisanie na nowo przyszłości sportu. Motyw stulecia „Historia jest tym, co robimy teraz” wskrzesza kultowe projekty z legendarną koszulką Pucharu Świata w Danii '86 na czele. W Designmuseum Denmark wystawa „LET’S PLAY” przedstawia ewolucję projektu hummela na przestrzeni ostatnich dziesięcioleci. Ten przełomowy rok oznacza także ożywienie historycznego partnerstwa hummel z Duńskim Związkiem Piłki Nożnej, kontynuując dziedzictwo sięgające 1979 roku.

2022

NA PASIE SZYBKIEGO RUCHU


W rozwój hummel nie ma miejsca na spowolnienie, ponieważ firma realizuje różne inicjatywy. Obejmuje to otwarcie nowego flagowego sklepu w Aarhus, który po raz pierwszy gromadzi wszystkie marki należące do hummel (hummel, HALO, Newline i Sometime Soon) pod jednym dachem.

Dzięki otworzeniu nowego, w pełni zautomatyzowanego magazynu w miejscowości Padborg, hummel również osiąga znaczący kamień milowy, osiągając obrót w wysokości 2 000 000 000 koron duńskich. 

2020

PODEJMOWANIE WYZWANIA


W obliczu świata spustoszonego przez pandemię koronawirusa hummel nadal walczy o to, by wyjść na boisko. hummel zawiera umowy sponsorskie zarówno z Everton FC, Astralis Group, jak i Europejską Federacją Piłki Ręcznej.

W tym samym czasie hummel otwiera swój pierwszy stacjonarny sklep KIDS w sercu miasta Aarhus, zapewniając swoim klientom możliwość dokonywania zakupów na miejscu.

2016

WYSOKA PUNKTACJA

Dzieją się wielkie rzeczy dla marki hummel. Po kilku latach hummel ponownie zostaje sponsorem drużyny niemieckiej Bundesligi, ponieważ SC Freiburg wywalczył sobie drogę powrotną i miał fenomenalny pierwszy sezon. Oprócz tego hummel robi dalsze postępy w Danii i powraca jako sponsor reprezentacji Danii w piłce nożnej. 

2013

ŚWIĘTOWANIE ROCZNICY

hummel świętuje 90-lecie, upamiętniając swoje bogate dziedzictwo w świecie sportu. Aby uczcić ten ważny kamień milowy, marka ponownie wprowadziła kilka klasycznych modeli ze swoich archiwów, oddając hołd swoim korzeniom. Ponowne wprowadzenie na rynek tych modeli jest świadectwem ciągłego znaczenia estetyki inspirowanej sportem we współczesnej modzie. 

2006 

DOSTAJESZ TO, CO DAJESZ


Ruszają pierwsze projekty Company Karma. Zobowiązaniem hummel jest prowadzenia biznesu przy jednoczesnym czynieniu dobra w oparciu o mentalność karmy: „dostajesz to, co dajesz”.

Przychody wciąż rosną, a hummel podbija biznes sportowy, stając się międzynarodową marką znaną z kolorowych i sportowych kolekcji, licznych projektów karma oraz alternatywnego i odważnego podejścia marketingowego. Przełomowe, oparte na opowiadaniu historii podejście, wyłamujące się poza reguły. 

1999

POŁĄCZENIE SPORTU I MODY


W 1999 roku los marki ponownie się zmienia, gdy nasz obecny właściciel, Christian Stadil, pojawia się w hummel.

Zaczyna sprzedawać nowe oraz ponownie wprowadzone do sprzedaży oryginalne, sportowe modele pod nazwą biznesową „Sport Fashion”. Ma to znaczący wpływ na wizerunek marki, a hummel zyskuje ugruntowaną pozycję marki odzieży sportowej, która wyznacza trendy. Ikonom takim jak Jennifer Lopez, Pink, Robbie Williams, Bon Jovi i No doubt towarzyszą charakterystyczne szewrony. 

1992 

WBREW WSZELKIM PRZECIWNOŚCIOM 

Mimo że różne kluby piłkarskie gromadzą się wokół marki, największy wpływ wywiera na nią Duńska drużyna piłkarska. Punktem kulminacyjnym jest rok 1992, kiedy spełnia się marzenie każdego duńskiego kibica: ten mały kraj, wbrew wszelkim przeciwnościom, wygrywa mistrzostwa Europy, co sprawia, że ​​czerwono-biała koszulka piłkarska staje się must-have.

Ale choć hummel świętował Mistrzostwa Europy, firma borykała się z problemami. Rozwinęła się ona zbyt szeroko, zbyt szybko. 

1984

W DUŃSKICH RĘKACH 


Na początku lat 80. marka staje się własnością Duńczyków Jørgena Vodsgaarda i Maxa Nielsena. Współwłaścicielami stają się z piłkarze: Frank Arnesen, Allan Simonsen i Henning Jensen.

Rozwijająca się firma sponsoruje obecnie niektóre z największych klubów na świecie, takie jak Real Madryt, Verona, Werder Brema, Aston Villa i Tottenham Hotspur

1974

PSZCZÓŁKA ROZKŁADA SWOJE SKRZYDŁA

Wkrótce pojawia się kultowy trzmiel, który staje się symbolem ducha hummel. Jeśli potrafisz o czymś marzyć, to potrafisz także tego dokonać. Historia o spotkaniu marzycieli i tych, którzy urzeczywistniają sny i razem sięgają po to, co wydaje się niemożliwe. Tak jak trzmiel przeciwstawia się grawitacji i leci. 

1970

POCZĄTEK ZŁOTEJ ERY

hummel wkracza na rynek Europy Północnej w latach 70. Kilka lat później umowa sponsorska z duńska reprezentacją piłki nożnej oznacza początek złotej ery dla hummel. 

1969

WIĘCEJ NIŻ TYLKO BUTY DO PIŁKI NOŻNEJ


Tożsamość hummel jest już obecna, a młody przedsiębiorca, Bernhard Weckenbrock, przygotowuje się do gry w wysokiej lidze.

Dzięki wytrwałości, pionierskim sponsoringom i kreatywnym wydarzeniom Weckenbrock wychodzi na prowadzenie w bitwie niemieckich marek sportowych i gruntuje pozycję marki hummel w branży sportowej. Teraz również z rozszerzonym asortymentem odzieży. 

1964

SZEWRONY ZOBACZYŁY ŚWIATŁO DZIENNE


Opierając się na nowoczesnej filozofii marki Bernharda Weckenbrocksa, fundament marki hummel tworzy się, gdy pojawiają się charakterystyczne szewrony. Dwie linie w kształcie litery V symbolizujące ducha zespołu, postępy i dążenie do zwycięstwa. 

1961 

PRODUKT STAJE SIĘ MARKĄ 


Pewnego dnia na początku roku 1960 pojawia się młody wizjoner. Bernhard Weckenbrock przejmuje firmę i całkowicie ją modernizuje.

Weckenbrock rozumie, że produkt musi stać się marką, aby być konkurencyjnym. Potrzebuje osobowości, z którą sportowcy mogą się identyfikować, czegoś, co sprawi, że poczują się częścią zespołu i będą dumni z noszenia hummel.

1923

NIEMIECKIE KORZENIE


W 1923 roku młody przedsiębiorca Max Albrecht Ludwig Messmer i jego ojciec Michael Messmer zakładają w Hamburgu firmę „Messmer & Co”. Wprowadzili na rynek buty piłkarskie pod nazwą „HUMMEL” i tak zaczyna się przygoda hummel.

hummel przeżywa trzy burzliwe dekady z nowymi właścicielami i nazwami, chwiejną gospodarką, bombardowaniami podczas II wojny światowej i rosnącą konkurencją na rynku.